Dragon Age powinien zachować swoją tożsamość na PC, a Mass Effect Andromeda powinien być tylko wieloosobowy, twierdzi były GM BioWare

Były Generalny Menedżer BioWare, Aaryn Flynn, wyraził swoje przemyślenia na temat serii Dragon Age i Mass Effect w najnowszym wydaniu magazynu EDGE. W odniesieniu do Dragon Age, Flynn uważa, że pierwsza gra serii, Dragon Age: Origins, była nieco rozdarta między swoimi korzeniami z Neverwinter Nights (dzieliła również silnik Eclipse) a nową falą gier RPG, takich jak Oblivion od Bethesdy6. Flynn żałuje, że Dragon Age nie utrzymało swojej tożsamości skoncentrowanej na PC i modach, zamiast dążyć do bardziej kinowego stylu Mass Effect2.

Flynn podzielił się również interesującą opinią na temat Mass Effect Andromeda. BioWare miało zbyt wiele rzeczy na głowie, podczas gdy Flynn uważa, że mniejsza i skoncentrowana na trybie wieloosobowym Andromeda mogłaby być lepszym wyborem, niż gra, która ostatecznie się pojawiła2. Jeden z niefortunnych skutków poświęcenia się Andromedzie było to, że nie mieli czasu i możliwości, aby więcej pracować nad Dragon Age: Inquisition2.

Flynn zauważył, że Dragon Age: Origins miał narzędzia moderskie, których brakowało w kolejnych dwóch częściach serii. W jego opinii, Dragon Age powinien był kontynuować swoją tożsamość związaną z PC, koncentrując się na modach i korzeniach Neverwinter Nights, zamiast dążyć do bardziej kinowego stylu Mass Effect6.

W przypadku Mass Effect Andromeda, Flynn uważa, że skupienie się na trybie wieloosobowym mogłoby przynieść lepsze rezultaty. Zamiast starać się być grą, która próbuje zadowolić wszystkich, mniejsza i bardziej skoncentrowana na trybie wieloosobowym Andromeda mogłaby być lepszym wyborem2. Jednak Flynn przyznaje, że nie jest pewien, czy taka wersja gry zyskałaby uznanie wśród fanów i jak można by ją sprzedać2.

Oprócz swoich przemyśleń na temat Dragon Age i Mass Effect, Flynn wspomniał również o wyzwaniach związanych z równoczesnym tworzeniem gier z obu serii. Przykładem jest sytuacja z Dragon Age: Inquisition, która cierpiała z powodu braku czasu i zasobów, gdy studio skupiło się na Andromedzie2. Flynn sugeruje, że lepsze zarządzanie zasobami i priorytetami mogłoby pomóc w uniknięciu takich problemów w przyszłości.